pátek 9. května 2014

Den první - Let/Tokyo

Po dvou letech se opět vracím zpět do oblíbené destinace - Japonska. Co se změnilo ? Tak zaprvé sestava - já a Ithil jsme zůstali, ale Xsoft tentokrát nejede a místo něj jede Were (František, chlap od Ithil) a Mr. Kompozit (Michal, kamarád z lítání). Pro nás to prakticky znamená, že už nemůžeme spoléhat ma zkušenosti Xsofta, ale tentokrát jsme to my ti zkušení (Were ani Kompozit ještě nebyli v Japonsku). Plán cesty je podobný, jako posledně - čili žádný. Minule se to totiž velmi osvědčilo, člověk má ohromnou svobodu dělat, co ho zajímá. Jediná konstanta je první ubytování - až takoví punkeři jako kamarádi, kteří řešili ubytko ještě ten večer přecejenom nejsme. První hostel tedy máme rezervovaný opět v Asakuse, asi 500m od Sakura hostelu, kde jsme přespávali poprvé na minulém výletě. Dále se změnila moje HW výbava - Android telefon je prostě základ a mám objednanou SIM kartu, která by mi měla umožňovat po celou dobu výletu využívat relativně unlimited datové přenosy. Což zní skvěle - mapy a podobně jsou prostě vždycky lepší online, než offline.

Přes fakt, že nemáme žádný plán jsme se aspoň rámcově dohodli na dalším směřování tohoto výletu. V Tokyu se zdržíme zase jenom první večer. Na pořadu dne bude opět Akihabara (sluchátka z posledního výletu už mám doteď, ale rád bych upgrade). Kromě prolézání shopů a hraní na arkádách toho asi víc nestihneme a budeme asi dost zničení z letu. Tyhle řádky totiž aktuálně píšu z letadla směr Tokyo Haneda, které se nachází někde nad Sibiří, zbývá 3455km do cíle a mapa ukazuje Patom Plateau. Nicméně po Tokyu to chceme vzít pěkně popořádku geograficky z východu na západ - tudíž dalším cílem bude Nagoya. Tam všichni chceme do SCMAGLEV muzea, které nám minule uteklo. Dál už je to celé dost mlhavé - Hiroshima, Fukuoka a podobně budou určitě. Já se moc těším na Yakushimu, to je malý ostrůvek jižně od Kagoshimy, který by měl tentokrát vyjít. Údajně je tam velmi zachovalý deštný prales, odkud se inspiroval Miyazaki při tvorbě Mononoke Hime.

Předchozi dva odstavce byly psané ještě v letadle cestou na místo. Přistáli jsme nakonec na letiští Haneda, které se nachází v Tokyjském zálivu na umělém ostrově. To je změna, zatím všichni přátelé (i my minule) přistávali na Naritě. Letiště je moc pěkné, imigrační proběhlo OK, stejně jako výměna rail passů. Stánek JR tam byl malinkatý, ale slečny stejně usměvavé a poradily mě přesně cestu do první cílové stanice metra, kde máme hostel. Bez guru Xsofta jsem poprvé musel navigovat úplně sólo. Ale nebylo to nic těžkého - z letiště přes Tokyo monorail na Hamamatsucho (rail pass, takže zadara), tam switch na JR Yamamote Line na Ueno a tam switch na Tokyo metro Ginza line do stanice Tawaramachi :) Je to fakt easy a hostel už je 5 minut od té stanice.

V hostelu ještě nebyl aktivní check-in, ale kufry nám pohlídali a mě předali moji objednanou datovou SIM kartu. Využil jsem totiž služeb eConnect japan a objednal si neomezenou datovou sim na měsíc za bratru 4000 JPY (asi 900CZK). Moc se jí nechtělo fungovat, ale stačilo nastavit správně APN podle návodu a už na telefonu svítil kýžený nápis LTE. Rychlost je sice omezená na 300/300, ale mít v kapse mapy, hangouty a Ingress a je prostě mazec. Bohužel karta nemá žádné telefonní číslo (je pouze na data).

Po dropnutí krosen jsme se vydali do Akiby, checkli Yodobashi kameru (takový ten 8 patrový obchoďák s elektrem) a oblíbená místa. Je prostě super být zase zpátky. Kluky jsme pak po checkinu odvedli zpátky na hostel a s Ithil se vydali samozřejmě na _ARKÁDY_. To bylo trošku zklamání - najít JuBeat nebo ReflecBeat se nám podařilo asi až ve třetí herně - Taito station. Já jsem tam našel Groove Coaster, což je úplně super gameska a musíme natočit ASAP nějaké video s tím. Na místě jsme strávili snad 4 hodinky a šli zpátky na hostel spát (přecejenom už to bylo odhadem 30 hodin bez spánku - ne v letadle vážně pořád nejde spát, alespoň v economy). Já si už zkušeně dal k večeři levné a vždy výživné UFO nudle ;).

Omlouvám se za kvalitu tohodle prvního zápisku. Vznikal z půlky v letadle a první den jsem moc neměl náladu vytahovat foťák, ale to se zlepší, slibuji ;) Zároveň je tu super marná wifi, u které se skoro divím, že prošel tenhle text. Takže stay tuned !





Žádné komentáře:

Okomentovat